Caroline Payant, YouJin Kim Writing Pedagogy with Linguistically Diverse Language Learners and Users: The Nexus of Multilingualism, Multiliteracies and Multimodalities
Jungwon Hyun, Esther Bettney Heidt, Gail Prasad Designing Critical Multilingual Multiliteracies Projects in Two-Way Immersion Classrooms: Affordances and Impacts on Students PDF (English)
Shakina Rajendram, Jennifer Burton, Wales Wong, Jeff Bale Examining Teacher Candidates’ Pedagogical Practices and Stances Towards Translanguaging and Multimodality in Writing PDF (English)
Catherine Maynard Forces et limites d’un dispositif plurilingue pour soutenir l’apprentissage de l’orthographe grammaticale française par des élèves bi/plurilingues PDF (Français (Canada))
Philippa Bell, Audrey-Anne Laguë, Caroline Payant Les tâches intégrées plurilingues nécessitant la compréhension en anglais dans des universités non anglophones : les perceptions et les pratiques déclarées d’étudiants ayant des profils académiques et langagiers variés PDF (Français (Canada))
Irina Usanova, Birger Schnoor Approaching the Concept of Multiliteracies: Multilingual Writing Competence as an Integrated Model PDF (English)
James Corcoran Review of Lau, S. & Van Viegen, S. (Eds.). (2020). Plurilingual pedagogies: Critical and creative endeavors for equitable language in education. Springer. PDF (English)