Farahnaz Faez, Suzanne Majhanovich, Shelley Taylor, Maureen Smith, Kelly Crowley The Power of “Can Do” statements: Teachers’ Perceptions of CEFR-informed Instruction in French as a Second Language Classrooms in Ontario PDF (English) PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Enrica Piccardo Du CECR au développement professionnel : pour une démarche stratégique. PDF [FRENCH] (English) PDF (Français (Canada))
Paula Lee Kristmanson, Chantal Lafargue, Karla Culligan From Action to Insight: A Professional Learning Community’s Experiences with the European Language Portfolio PDF (English) PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Terry Eric Lamb Fragile Identities: Exploring Learner Identity, Learner Autonomy and Motivation through Young Learners’ Voices PDF (English) PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Karen Olivia Ragoonaden La compétence interculturelle et la formation initiale : le point sur le CECR et l’IDI PDF [FRENCH] (English) PDF (Français (Canada))
Meike Wernicke, Monique Bournot-Trites Introducing the CEFR in BC: Questions and Challenges PDF (English) PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Linda de Serres Tendances en enseignement des expressions idiomatiques en langue seconde : de la théorie à la pédagogie PDF [FRENCH] (English) PDF (Français (Canada))
Stephanie Arnott Exploring the dynamic relationship between the Accelerative Integrated Method (AIM) and the core French teachers who use it: Why agency and experience matter. PDF (English) PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))