Angélique Laurent La conscience phonologique des enfants bilingues français-anglais pré-lecteurs : une étude comparative France-Canada PDF (French) (English) PDF
Antonella Valeo The Integration of Language and Content: Form-Focused Instruction in a Content-Based Language Program PDF (English) PDF (Anglais)
Nadya Dich, Bo Pedersen Native Language Affects Spelling in English as a Foreign Language: A Time-Course Analysis of Proficient EFL Spelling PDF (English) PDF (Anglais)
Gaëlle Planchenault Individuation : repenser la biographie langagière pour accompagner l’articulation d’un soi francophone en contexte canadien de langue minoritaire PDF (French) (English) PDF
Scott Patrick Kissau, Spencer Salas Motivating Male Language Learners: The Need for "More Than Just Good Teaching" PDF (English) PDF (Anglais)
Samira ElAtia, Eva Lemaire Engager les apprenants dans l’auto-évaluation de leurs productions écrites : le cas du portfolio d’erreurs PDF (French) (English) PDF
Lori Morris The Effects of a Parent-child Reading Project on the Development of French Prereading Skills in Innu-speaking Kindergartners PDF (English) PDF (Anglais)
Scott Roy Douglas The Lexical Breadth of Undergraduate Novice Level Writing Competency PDF (English) PDF (Anglais)
Scott Roy Douglas After the First 2,000: A Response to Horst’s “Mainstreaming Second Language Vocabulary Acquisition” PDF (English) PDF (Anglais)
Natalie Rublik Farrell, T. (2013). Reflective writing for language teachers. Sheffield, United Kingdom: Equinox. PDF (English) PDF (Anglais)