Angélique Laurent La conscience phonologique des enfants bilingues français-anglais pré-lecteurs : une étude comparative France-Canada PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Antonella Valeo The Integration of Language and Content: Form-Focused Instruction in a Content-Based Language Program PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Nadya Dich, Bo Pedersen Native Language Affects Spelling in English as a Foreign Language: A Time-Course Analysis of Proficient EFL Spelling PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Gaëlle Planchenault Individuation : repenser la biographie langagière pour accompagner l’articulation d’un soi francophone en contexte canadien de langue minoritaire PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Scott Patrick Kissau, Spencer Salas Motivating Male Language Learners: The Need for "More Than Just Good Teaching" PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Samira ElAtia, Eva Lemaire Engager les apprenants dans l’auto-évaluation de leurs productions écrites : le cas du portfolio d’erreurs PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Lori Morris The Effects of a Parent-child Reading Project on the Development of French Prereading Skills in Innu-speaking Kindergartners PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Scott Roy Douglas The Lexical Breadth of Undergraduate Novice Level Writing Competency PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Marlise Horst Mainstreaming Second Language Vocabulary Acquisition PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Scott Roy Douglas After the First 2,000: A Response to Horst’s “Mainstreaming Second Language Vocabulary Acquisition” PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Natalie Rublik Farrell, T. (2013). Reflective writing for language teachers. Sheffield, United Kingdom: Equinox. PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))