Yvonne Lam The Acquisition of Prepositional Meanings in L2 Spanish PDF (English) PDF (anglais) (Français (Canada))
Scott Roy Douglas, Mark Rosvold Intercultural Communicative Competence and English for Academic Purposes: A Synthesis Review of the Scholarly Literature PDF (English) PDF (English) PDF (anglais) (Français (Canada))
Marie-Claude Boivin, Reine Pinsonneault Les erreurs de syntaxe, d’orthographe grammaticale et d’orthographe lexicale des élèves québécois en contexte de production écrite PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Callie Mady, Mimi Masson Principals’ Beliefs About Language Learning and Inclusion of English Language Learners in Canadian Elementary French Immersion Programs PDF (English) PDF (anglais) (Français (Canada))
Jessica Lim So How Do English Language Learners Use "So"? PDF (English) PDF (anglais) (Français (Canada))
Morgan Le Thiec, Monika Jezak, Élissa Beaulieu Niveaux de compétence linguistique canadiens et les outils connexes : une proposition pédagogique raisonnée en FLS pour immigrants adultes en contexte francophone minoritaire PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Mahdi Nasiri, Negin Maddah, Nasrin Razzaghi Review of: Dörnyei, Z., Henry, A., & Muir, C. (2016). Motivational currents in language learning: Frameworks for focused intervention. New York, NY: Routledge. PDF (English) PDF (anglais) (Français (Canada))
Juan Sun, Zhihong Pu Critique de : Castellotti, V. (2017). Pour une didactique de l’appropriation : diversité, compréhension, relation. Paris, France : Didier. pp. 352. PDF (français) (English) PDF (Français (Canada))