Muriel Peguret Une approche pédagogique d’enseignement du français langue seconde ajustée aux étudiants venant des programmes d’immersion PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Ruth Kircher Thirty Years After Bill 101: A Contemporary Perspective on Attitudes Towards English and French in Montreal PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Gail Lori Prasad Portraits of Plurilingualism in a French International School in Toronto: Exploring the Role of Visual Methods to Access Students’ Representations of their Linguistically Diverse Identities PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Johanne S. Bourdages, Marie-Josée Vignola Profil lexical à l’oral d’élèves de français langue seconde exposés à l’approche gestuelle AIM PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Cynthia A. Fox, Louis E. Stelling Language Variation and Change? Gender Agreement in Franco-American Descriptive Adjectives PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Julie Byrd Clark, Callie Mady, Adrienne Vanthuyne Exploring Reflexivity and Multilingualism in Three French Language Teacher Education Programs PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Diana Masny Devenir plurilingue : la perspective des littératies multiples PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
John W. Schwieter Hernandez, A. E. (2013). The bilingual brain. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press. PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))