Callie Mady, Stephanie Arnott Exploring the “Situation” of Situational Willingness to Communicate: A Volunteer Youth Exchange Perspective PDF PDF(anglais) (Français (Canada))
Virgine Martel, Jean-Yves Lévesque La compréhension en lecture aux deuxième et troisième cycles du primaire: regard sur les pratiques déclarées d’enseignement PDF(french) PDF (Français (Canada))
Roy Lyster Enseignement centré sur la forme et acquisition du genre grammatical en français L2 PDF(FRENCH) PDF (Français (Canada))
Hannah R. Amrhein, Hossein Nassaji Written Corrective Feedback: What do Students and Teachers Think is Right and Why? PDF PDF (ANGLAIS) (Français (Canada))
Nancy Wise, Xi Chen At-Risk Readers in French Immersion: Early Identification and Early Intervention PDF PDF (ANGLAIS) (Français (Canada))
Madeline Haggan Text messaging, pragmatic competence, and affective facilitation in the EFL context: A pilot study PDF PDF (ANGLAIS) (Français (Canada))
Anne Plisson, Rachel Berthiaume, Daniel Daigle Compétence orthographique chez l’élève dyslexique et chez l’élève sourd : Étude comparative PDF [FRENCH] PDF (Français (Canada))
Lace Marie Brogden The Cambridge handbook of linguistic code-switching by Barbara E. Bullock & Almeida Jacqueline Toribio (Eds.) PDF PDF(anglais) (Français (Canada))
James Poirier Thinking linguistically: A scientific approach to language by Maya Honda & Wayne O’Neil. PDF PDF(anglais) (Français (Canada))
Andréanne Tremblay Guides pédagogiques : Se donner le mot 1 et 2 du Linda de Serres et coll PDF(french) PDF (Français (Canada))
Priyanvada Abeywickrama Research methods in applied linguistics byZoltan Dornyei PDF (ANGLAIS) (Français (Canada)) PDF
Hossein Nassaji Advanced language learning: The contribution of Halliday and Vygotsky by Heidi Byrnes (Ed.) PDF PDF (ANGLAIS) (Français (Canada))
Li-Shih Huang Success in English teaching by Paul Davies & Eric Pearse PDF PDF (ANGLAIS) (Français (Canada))