Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
À propos
À propos de cette revue
Comité éditorial
Soumissions
Déclaration sur l'éthique de la publication et les fautes professionnelles
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Annonces
Premier aperçu des articles
Numéro courant
Archives
Rechercher
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 24 No. 3 (2021)
Vol. 24 No. 3 (2021)
Publié-e:
2021-11-26
Éditorial
Éditorial
Michael Rodgers, Eva Kartchava
i-iv
PDF (English)
Articles
Cours de français langue seconde pour personnes immigrantes à Québec : portrait des habiletés orales en fin de parcours
Suzie Beaulieu, Leif Michael French, Javier Bejarano, Kristin Reinke
1-29
PDF (English)
Maîtrise des clitiques datifs dans les structures bitransitives en français L2 par des apprenants anglophones : influence de la structure argumentale de la L1
Louisette Emirkanian, Leslie Redmond, Adel Jebali
30-60
PDF (English)
Knowledge of Greek and Latin Roots is Related to Reading Comprehension among French-Speaking Sixth Graders
Kathleen Whissell-Turner, Anila Fejzo
61-78
PDF (English)
Error Analyses and the Cognitive or Linguistic Influences on Children’s Spelling: Comparisons Between First- and Second-Language Learners
Gina Louise Harrison
79-97
PDF (English)
Effectiveness in L2 Vocabulary Study – A Classroom-based Investigation of Deliberate Learning
Paul Pauwels
98-119
PDF (English)
Differential Effects of Input-based and Output-based Tasks on L2 Vocabulary Learning
Phuong-Thao Duong, Maribel Montero Perez, Piet Desmet, Elke Peters
120-144
PDF (English)
Is Less Really More? The Case for Comprehensive Written Corrective Feedback
Mohammad Falhasiri
145-165
PDF (English)
Does Prewriting Planning Positively Impact English L2 Students’ Integrated Writing Performance?
Pakize Uludag, Kim McDonough, Caroline Payant
166-185
PDF (English)
Tellers, Makers, and Holders of Stories: A Micro-Analytic Understanding of Students’ Identity Work in Drama-based Adult ESL Classrooms
Won Kim
186-206
PDF (English)
Critiques de livres
Review of Deterritorializing Language, Teaching, Learning, and Research. Deleuzo-Guattarian Perspectives on Second Language Education
Magali Forte
207-209
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)
Español (España)
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires