Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
À propos
À propos de cette revue
Comité éditorial
Soumissions
Déclaration sur l'éthique de la publication et les fautes professionnelles
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Annonces
Premier aperçu des articles
Numéro courant
Archives
Rechercher
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 25 No. 1 (2022)
Vol. 25 No. 1 (2022)
Publié-e:
2022-03-07
Éditorial
Éditorial
Michael Rodgers, Eva Kartchava
i-iv
PDF (English)
Articles
Indigenous Language Revitalization and Applied Linguistics: Conceptualizing an Ethical Space of Engagement Between Academic Fields
Belinda Daniels, Andrea Sterzuk
1-18
PDF (English)
Production of Third-Person Singular –s And be Copula in Communication Tasks by Vietnamese EFL Learners: Acquisition Order and Learner Orientation to Form
Bao Trang Thi Nguyen, Jonathan Newton
19-46
PDF (English)
Current Trends in Critical Discourse Analyses of Textbooks: A Look at Selected Literature
Christopher Smith, Jaffer Sheyholislami
47-63
PDF (English)
Dual Language Books Go Digital: Storybooks Canada in French Immersion Schools and Homes
Rahat Zaidi, Robin Metcalfe, Bonny Norton
64-87
PDF (English)
“French Teachers Can Figure It Out”: Understanding French as a Second Language (FSL) Teachers’ Work in the Context of the COVID-19 Pandemic
Cameron Smith, Stephanie Arnott
88-109
PDF (English)
Effets d'une séquence d'écriture collaborative sur l'apprentissage du lexique au 3e cycle du primaire
Maude Roy-Vallières, Anila Fejzo
110-126
PDF (English)
Collaborative Writing in a Third Language: How Writers Use and View Their Plurilingual Repertoire During Collaborative Writing Tasks
Caroline Payant, Zeina Maatouk
127-151
PDF (English)
La présence conceptuelle du CECR dans les curriculums de français de base du palier secondaire au Canada
Michaël Boucher, Marie-Josée Vignola
152-183
PDF (English)
Critiques de livres
Review of Guardado, M. (2018). Discourse, ideology and heritage language socialization: Micro and macro perspectives. Walter de Gruyter, pp. 283.
Ava Becker-Zayas
184-186
PDF (English)
Filipi, A., & Markee, N. (Eds.). (2018). Conversation analysis and language alternation, capturing transitions in the classroom. John Benjamins Publishing Company.
Julie Bouchard
187-188
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)
Español (España)
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires