Aller directement au menu principal Aller directement au contenu principal Aller au pied de page

Articles

Vol. 18 No. 1 (2015)

Linguistic and Literacy Predictors of Early Spelling in First and Second Language Learners

Soumise
janvier 21, 2014
Publié-e
2015-07-15

Résumé

Abstract

Error analyses using a multidimensional measure were conducted on the misspellings of Kindergarten children speaking English as a first (EL1) and English as a second language (ESL) in order to detect any differences in early spelling ability between language groups. Oral vocabulary, syntactic knowledge, phonological processing, letter/word reading, and alphabet writing fluency tasks were also administered. The speakers of EL1 and ESL achieved similar spelling sophistication scores despite lower oral vocabulary and syntactic knowledge for the ESL group. More sophisticated spelling approaches were related to better-developed phonological processing, syntactic knowledge, and early word reading irrespective of language status.

Résumé

Afin de détecter des compétences orthographiques précoces différentes, une analyse multidimensionnelle des erreurs d’orthographe s’est effectuée chez des élèves en maternelle dont l’anglais est la langue natale (AL1) et ceux dont l’anglais est une langue seconde (AL2). On a également testé le vocabulaire à l’oral, l’alphabet à l’écrit, les connaissances syntaxiques, la procédure phonologique et la lecture des lettres et des mots. Malgré un vocabulaire à l’oral plus restreint et moins de connaissances syntaxiques chez les élèves AL2, les deux groupes atteignaient des scores de sophistication orthographique pareils. Indépendamment de la langue maternelle, les démarches orthographiques plus sophistiquées correspondaient à une procédure phonologique plus avancée, aux connaissances syntaxiques et à la lecture précoce des mots.