Yasuko Senoo, Kazuhiro Yonemoto Vocabulary Learning Through Extensive Reading: A Case Study PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Thi Hoa Le, Françoise Armand Enseigner des expressions figées métaphoriques françaises avec l’approche de traduction/comparaison à des apprenants vietnamiens PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Anila Fejzo, Lucie Godard, Line Laplante La conscience morphologique et sa contribution dans l’identification des mots écrits chez des élèves arabophones de 3e et de 4e année scolarisés en français PDF (French) (English) PDF (Français (Canada))
Glen Poupore The Influence of Content on Adult L2 Learners’ Task Motivation: An Interest Theory Perspective PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Kerry Lappin-Fortin Comparing Written Competency in Core French and French Immersion Graduates PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))
Muhammad Shahbaz Review of Csizér, K., & Magid, M. (Eds.). (2014). The impact of self-concept on language learning. Bristol, United Kingdom: Multilingual Matters. PDF (English) PDF (Anglais) (Français (Canada))