This paper examines issues of representation and interpretation of Inuit art at the University of Cambridge Museum of Archaeology and Anthropology. The author uses a semiotic and post-colonial approach to analyze the objects and informational text used in the museum’s exhibit of Inuit art. Questions are raised about the aim of the exhibition, its intended audience, the messages communicated and exactly whose history is presented. Problems associated with the signifying elements are discussed in light of the ability for deeply held attitudes to be revealed through the choices made by the writers and designers of the exhibit.
Résumé
Cet article analyse les problèmes de représentation et d’interprétation de l’art Inuit au Musée d’archéologie et d’anthropologie de l’Université de Cambridge. L’auteur utilise une approche sémiotique et postcoloniale pour analyser les objets et les informations écrites utilisées dans l’exposition d’art inuit du musée. Certaines questions sont soulevées, en ce qui concerne la finalité de l’exposition, le public attendu, les messages communiqués, et l’histoire de qui, exactement, est représentée. Nous discuterons ici de certains problèmes associés aux éléments signifiants à la lumière de l’aptitude des rédacteurs et des concepteurs de l’exposition à se tenir sur des positions fermes, ce qui se révèle à travers leurs choix.