Ir al menú de navegación principal Ir al contenido principal Ir al pie de página del sitio

Articles

Vol. 15 Núm. 1 (2012)

Implicit Knowledge, Explicit Knowledge, and Achievement in Second Language (L2) Spanish

Enviado
octubre 15, 2012
Publicado
2012-07-08

Resumen

Implicit and explicit knowledge of the second language (L2) are two central constructs in the field of second language acquisition (SLA). In recent years, there has been a renewed interest in obtaining valid and reliable measures of L2 learners’ implicit and explicit knowledge (e.g., Bowles, 2011; R. Ellis, 2005). The purpose of the present study was to examine the nature of the knowledge representations developed by two groups of learners of Spanish as a L2 at different levels of proficiency. The results show that the two groups differed with respect to their implicit and explicit knowledge of Spanish and also regarding the relationship between measures of those representations and the measures of L2 achievement used with each group.

Résumé

Les connaissances implicites et explicites de la langue seconde (L2) sont deux concepts centraux dans le domaine de l'acquisition de la langue seconde (ALS). Les dernières années ont vu un regain d’intérêt pour la recherche de moyens valides et fiables de mesurer les connaissances implicites et explicites des apprenants de L2 (par exemple, Bowles, 2011; R. Ellis, 2005). Le but de la présente étude a été d'examiner la nature des représentations des connaissances développées par deux groupes d'apprenants de l'espagnol comme L2 à différents niveaux de compétence. Les résultats démontrent qu’il existe des différences marquées entre les deux groupes au niveau de leurs connaissances implicites et explicites de l'espagnol, et aussi en ce qui concerne la relation entre les mesures de ces représentations et les mesures de performance en L2 utilisés avec chaque groupe.