Monique Bournot-Trites Qualité de l’écrit au niveau intermédiaire en immersion française : effet d’un programme intensif et hypothèse d’un effet de plateau PDF(french) PDF (Français (Canada))
Marie-Josée Hamel, Jasmina Milicevic Analyse d’erreurs lexicales d’apprenants du FLS : démarche empirique pour l’élaboration d’un dictionnaire d’apprentissage PDF(french) PDF (Français (Canada))
Alicia Martínez-Flor, Eva Alcón Soler Developing pragmatic awareness of suggestions in the EFL classroom: A focus on instructional effects PDF PDF(anglais) (Français (Canada))
Hossein Nassaji The development of spelling and orthographic knowledge in English as an L2: A longitudinal case study PDF PDF(anglais) (Français (Canada))
John Edwards Language Revitalization and its Discontents: An essay and review of Saving languages: An introduction to language revitalization PDF PDF(anglais) (Français (Canada))
Davy Bigot, Nandini Sarma, Barbara Schmenk, Ulf Schuetze Comptes rendus/Reviews PDF(English/French) PDF(Anglais/Français) (Français (Canada))