Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Publication Ethics and Malpractice Statement
Privacy Statement
Contact
Announcements
First View
Current
Archives
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 1-2 (2000):
Vol. 3 No. 1-2 (2000):
Published:
2000-04-20
Articles
Editorial
Jeff Tennant
3-6
PDF(English/French)
PDF(Anglais/Français) (Français (Canada))
Task Outcomes: A Focus on Immersion Students' Use of Pronominal Verbs in Their Writing
Sharon Lapkin, Merrill Swain
7-22
PDF
PDF(anglais) (Français (Canada))
Didactique générale, didactique des langues et linguistique appliquée
Claude Germain
23-33
PDF(French)
PDF (Français (Canada))
Exploring the Effects of First- and Second-Language Proficiency on Summarizing in French as a Second Language
Giselle Corbeil
35-62
PDF
PDF(anglais) (Français (Canada))
Pour un enseignement aspectuo-modal et illustré des temps du passé
Henriette Gezundhajt
63-78
PDF(French)
PDF (Français (Canada))
Towards authentic tasks and experiences: The example of parser-based CALL
Mathias Schulze, Marie-Josée Hamel
79-90
PDF
PDF(anglais) (Français (Canada))
"Ne touchez pas à mon dialecte" : Normalisation des noms géographiques et saillance de variables à Chypre
Marilena Karyolémou
91-105
PDF(french)
PDF (Français (Canada))
Transdisciplinary Approach and Intensity in Second Language Learning/Teaching
Joan Netten, Claude Germain
107-122
PDF
PDF(anglais) (Français (Canada))
Pratique intonative et utilisation d'un logiciel de visualisation dans un cours de prononciation en français langue seconde : une étude descriptive
Hélène Knoerr
123-140
PDF(french)
PDF (Français (Canada))
Language
English
Français (Canada)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians