Volume 25, Number 4 (1998)
Articles

Think Globally, Learn Locally: Broadening Perspectives of the Earth

Michael Church
Department of Geography, The University of British Columbia, Vancouver, British Columbia.

Publié-e 1998-12-12

Comment citer

Church, M. (1998). Think Globally, Learn Locally: Broadening Perspectives of the Earth. Geoscience Canada, 25(4). Consulté à l’adresse https://journals.lib.unb.ca/index.php/GC/article/view/3989

Résumé

The call to develop earth system science and the simultaneous spread of professional registration of geoscientists in Canada have created perceived conflicts in university earth science curricula. This paper is an a bridged version of a report commissioned by the Canadian Geoscience Council to suggest possible avenues of resolution. It is concluded that there are no essential conflicts between the two programs, but all earth science resources in the universities will have to be concerted to present a sufficiently broad curriculum. To effect the changes implied here, the first requirements are for much increased mutual respect and much increased communication among all earth science disciplines. Résumé L'existence d'un mouvement qui vise à définir une «science des systèmes terrestres» alors même que les inscriptions des professionnels en sciences de la Terre sont en pleine croissance donne une impression d'incohérence dans la planification des cursus universitaires en sciences de la Terre. Le présent article se veut une version abrégée d'une étude commandée par le Conseil géoscientifique canadien pour dégager quelques avenues de solution. On y conclue qu'aucune contradiction majeure n'existe entre ces deux programmes de formation, mais que toutes les ressources en sciences de la Terre des universités devront être mises à contribution si l'on veut pouvoir offrir un programme couvrant tous les aspects requis. Pour y arriver, il faudra qu'il y ait beaucoup plus de respect mutuel de part et d'autre et, que de bien meilleures communications existent entre les diverses disciplines des sciences de la Terre.