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Articles

Volume 15 Number 1 / Spring 1994

Reading Empathy in a Québécois Play: Crying to Laugh

Submitted
May 13, 2008
Published
1994-01-01

Abstract

To explore a continuum model of empathy, 88 children in grades one, three, and five were interviewed about their emotional responses to Crying to Laugh, a québécois play designed to demonstrate emotional expression. Girls and older children empathized and sympathized by feeling and thinking from female characters' perspectives more than boys and younger children. Boys distanced themselves more than girls by focusing on their personal desires and expectations. Theatrical signs of presentational plays may interfere with empathy by distracting young children from identifying intended themes. Afin d'explorer un modèle d'empathie en continuum, 88 élèves de première, troisième et cinquième année du primaire ont été interviewés sur leurs réactions émotionnelles à Pleurer pour rire, une pièce québécoise conçue pour montrer l'expression des émotions. Ce sont lesfillettes et les enfants plus aggs, et non les garçons et les enfants plus jeunes, qui ont manifesté de l'empathie et de la sympathie en pensant et en ressentant à partir du point de vue des personnages féminins. Les garçons, plus que les filles, se sont distancés en se concentrant sur leur propres désirs et leurs attentes personnelles. Les éléments de théâtralisation des spectacles dit de présentation peuvent contrer les manifestations d'empathie en empêchant les jeunes enfants de s'identifier aux thèmes traités.