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Articles

Volume 27 Number 1 / Spring 2006

Queer and Now: The Queer Signifier at Buddies in Bad Times Theatre

Submitted
July 7, 2008
Published
2006-01-01

Abstract

In his 1995 essay, "Theorizing a Queer Theatre: Buddies in Bad Times,"Robert Wallace suggests that Buddies in Bad Times Theatre is an"imaginative construction" whose"theatrical subjectivity," like its mandate, is not fixed, but has been constantly evolving since the company began to produce work in 1979 (137). Wallace goes on to argue that Buddies underwent a "literal and figurative reconstruction of [its] theatrical subjectivity" (138) when the company renovated and moved into its current home at the Alexander Street Theatre Project in 1994 and changed its mandate to nominate itself a "queer theatre." Using Wallace’s essay as a point of departure, I examine the interim decade at Buddies to chart the shifting meaning of the term queer as it has been employed to define the company’s mandate from 1994 to the present. Résumé Dans un article qui remonte à 1995, intitulé « Theorizing a Queer Theatre: Buddies in Bad Times », Robert Wallace fait valoir que Buddies in Bad Times Theatre est une « construction imaginaire » dont la « subjectivité théâtrale », tout comme son mandat, n’est pas fixe mais en constante évolution depuis la fondation de la compagnie en 1979 (137). Selon Wallace, Buddies a connu une « reconfiguration littérale et figurative de sa subjectivité théâtrale » (138) au moment même où la compagnie connaissait une refonte et qu’elle emménageait ses nouveaux locaux au Alexander Street Theatre Project en 1994. En effet, c’est à cette époque qu’elle a revu son mandat et qu’elle s’est imposée comme étiquette celle de « théâtre queer ». En se servant de l’article de Wallace comme point de départ, Halferty jette un regard sur la décennie qui s’est écoulée depuis ces évènements et retrace l’évolution sémantique du terme queer tel qu’il a été employé pour définir le mandat de la compagnie [Buddies in Bad Times] depuis 1994.