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Forum

Volume 11 Number 2 / Fall 1990

Undermining the Centre: The Canon According to CTR

Submitted
May 13, 2008
Published
1990-06-06

Abstract

Since its founding in 1974, Canadian Theatre Review has made a major contribution to the canon of Canadian drama, in its critical discourse and publication of new plays. Under three successive editorial regimes its notion of what constitutes the canon has changed radically. In its first phase, CTR was committed to legitimizing the canon; in its second phase, the notion of the canon was broadened to include marginalized voices; today CTR is effectively committed to interrogating the very idea of a canon. Depuis sa fondation en 1974, la Canadian Theatre Review contribue de façon significative à la formation d'un canon théâtral canadien-anglais, tant par son discours critique comme par la publication de textes dramatiques. Sous trois équipes de rédaction successives, le concept de ce qui constituerait un «canon» s'est transformé radicalement. La revue cherchait, dans un premier temps, à légitimer le canon existant; ensuite, ce concept fut élargi pour inclure des voix jusqu'alors marginalisées; actuellement, la CTR s'engage à interroger l'idée même de l'existence d'un tel canon.