Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Articles

Volume 22 Number 2 / Fall 2001

Staging the Intersections of Time in Sharon Pollock's Doc, Moving Pictures and End Dream

Submitted
May 13, 2008
Published
2001-06-01

Abstract

Sharon Pollock has frequently constructed theatrical environments that interrogate the interpenetration of past and present. The lives of her characters are staged on several levels of time. In the productions of Doc at the Studio Theatre, Edmonton, in November 1999, Moving Pictures at Theatre Junction, Calgary, in March 1999, and End Dream at Theatre Junction in March 2000, the stage design demonstrated this fluidity of time, but also the distinct moments that embed themselves in the memory. In Pollock's plays, linearity is disrupted through spacial structures and resonant sounds. Sharon Pollock a fréquemment conçu des environnements théâtraux qui mettent en question l'interpénétration du passé et du présent. Les vies de ses personnages sont mises en scène en plusieurs tranches de temps. La linéarité est brisée par des structures spatiales et la résonance des sons. Dans les productions de Doc au Studio Theatre d'Edmonton, en novembre 1999, de Moving Pictures au Théâtre Junction á Calgary en mars 1999 et de End Dream au Théâtre Junction, en mars 2000, la scénographie a démontré cette fluidité du temps, mais également les moments distincts qui s'encastrent dans la mémoire.