The Portrait of the Artist in Old Age: Gwen Pharis Ringwood's The Lodge
Abstract
The Lodge, une des dernières comédies écrites par Ringwood, conclut avec une fête de famille organisée pour souligner l'anniversaire de la grand-mère Jasmine. Pour la matriarche adorée, dotée d'un penchant pour les arts, la célébration est un jugement, un vigile; avec sa famille, elle se demande quelle valeur et quelle identité— humaine, artistique, économique—sont la sienne dans son vieil âge. Ne sommes-nous en fin de compte rien de plus qu' « un morceau de porcelaine cassé, toutes les pièces toujours là mais plus assemblées »? Notre vie est-elle traversée par des fils psychiques ou artistiques plus grands qui tissent « les objets divers et les bouts assortis de toute une vie » pour en faire un récit personnel plus important? Reflet de préoccupations semblables exprimées par Ringwood dans les lettres qu'elle a écrites, les entretiens qu'elle a accordés et les conférences qu'elle a données vers la fin de sa vie, The Lodge capte un peu l'ironie et l'ambivalence d'une personne qui lutte avec la multiplicité du « soi »—celui que l'on crée, et celui que d'autres fabriquent. Ringwood écrivait la pièce en 1977 et la révisait au cours des deux années suivantes; elle avait alors presque soixante-dix ans et approchait la fin d'une longue vie productive. Le résultat est une sorte d'autoportrait de l'artiste en dame plus âgée.Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. The Editors will be responsible for the usual functions of copyediting on this article. The Author will be given an opportunity to review the final version of the article (prior to typesetting), but if (s)he fails to return it by the date requested, production and publication will proceed without the Author's approval.
2. The Author undertakes that permission to publish the article has not been assigned previously elsewhere.
3. The Author agrees to provide copies of letters of permission to reproduce material from other publications in this contribution where such permission is required.
4. The Author agrees to secure all permissions required for the printing of photos or illustrations.
5. The Author is entitled to two free (print) copies of the issue in which the article appears.
6. The Author agrees to refer to the Editors any subsequent requests to publish the article or substantial portion thereof in any printed or electronic publication. The Journal will normally obtain a standard fee for reprinting, the amount of this fee to be fixed from time to time; this fee will be divided equally with the Author. The Editors will accede to any requests by the Author to use part or all of the article in a work published under the Author's exclusive or joint authorship or editorship, provided that suitable acknowledgment of its first appearance is made, and in such cases no fee for reprinting shall be payable to the Journal. The purpose of this clause is to protect both the Author and Journal from unauthorized or illegitimate use of the article.
7. If requested by the Author in advance in any particular case, the fee for reprinting may be waived by the Editors.
Additional or Alternative Clauses: Subject to the above conditions, and in consideration of the Publisher undertaking to subsidize costs of the publication of the article, the Author assigns to the Journal the exclusive world rights to the article in its present, or substantially its present form (in both print and electronic publication), and the parties agree upon the foregoing terms for themselves and their respective executors, administrators, assigns or successors.