Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Articles

Volume 28, Number 2 (2007)

Performing Academic Spaces: An Ethnodramatic Exploration of Drama Curriculum Design in Teacher Education

Submitted
February 20, 2009
Published
2007-06-06

Abstract

New perspectives in teacher education call for ways to decentre our practices and reflect on the ideological discourses that frame approaches to teacher preparation. As a group of newly hired professors asking how best to prepare drama teachers, we realize that our life journeys as artists and educators situate our teaching in particular ways. In this piece we shared the results of a collaborative process of self-reflection. The performative approach allowed intersections, social complexities and multiple ideologies between us to become sites for devising and mapping teacher preparation in drama. Résumé Les nouvelles perspectives de formation à l’enseignement ouvrent des voies à nos pratiques et sont le reflet d’un discours idéologique structurant les approches des étudiants. En tant que professeurs nouvellement engagés à l’université, nous nous interrogeons sur les meilleures façons d’enseigner. Dans le texte qui suit, nous échangeons sur le résultat d’un processus de collaboration et d’auto-réflexion. L’approche performative nous permet d’échanger sur nos idéologies devenant un lieu de division et d’articulation à la formation de futurs enseignants en art dramatique.