Globalization, Identity, and Youth Resistance: Kenya’s Hip Hop Parliament
PDF (English)

Comment citer

Marsh, C., & Petty, S. (2013). Globalization, Identity, and Youth Resistance: Kenya’s Hip Hop Parliament. MUSICultures, 38(1). Consulté à l’adresse https://journals.lib.unb.ca/index.php/MC/article/view/20206

Résumé

The Hip Hop Parliament is a youth-initiative comprised of underground hip hop MCs and artists that began in 2007 in Nairobi, Kenya. Representing itself as a collective conscious movement that has no boundaries and is open to participants from all over the world, the Hip Hop Parliament formed to offer youth a voice and a place from which to participate in the social, political, and cultural processes of Kenya. Drawing on hip hop culture and its mythologies of struggle, resistance, reclamation, and social consciousness, the Hip Hop Parliament released a Declaration as a means to present a unified front on a number of controversial issues concerning ethnicity, gender, respect for human life, reconciliation between communities, violence, youth culture, justice, peace, the use of SHENG as one of Kenya’s “official” languages, the importance of good leadership and the responsibility to provide security, education, and health care available to all citizens regardless of economic circumstance. Given this context, in this article the authors begin to explore the following questions: What is the significance of the Hip Hop Parliament and its declaration as a movement/ culture for youth in Kenya? How does hip hop, as an artistic form, work towards the expression of a contemporary Africa?
PDF (English)

Ébauche de règlement relatif aux droits des auteurs d’articles publiés dans MUSICultures

  • L’auteur conserve ses droits sur son travail.
  • L’auteur cède au propriétaire de la revue (The Canadian Society for Traditional Music / La Société canadienne pour les traditions musicales) l’exclusivité de la publication de son œuvre. 
  • L’auteur peut publier une version pré- ou post- publication de son travail (voir les définitions ci-dessous) sur un site Internet personnel jusqu’à douze mois après sa publication dans MUSICultures. Au bout de douze mois, la version pré-publication doit être remplacée par la version publiée.
  • L’auteur a la possibilité de déposer le PDF de son travail publié sur un répertoire en ligne à but non lucratif douze mois après que son travail ait été publié dans MUSICultures, ou par la suite à n’importe quel moment à sa convenance.
  • Un tel dépôt doit comporter un lien renvoyant à son travail sur le site Internet de MUSICultures, soit https://journals.lib.unb.ca/index.php/MC/article/view/19996

Une pré-publication est un travail en cours – une contribution non encore acceptée, voire encore non soumise, à MUSICultures.

Une post-publication est la version d’une contribution après évaluation par les pairs et acceptation par MUSICultures, les corrections y ayant été apportées.

La version publiée est le fichier PDF de la contribution telle qu’elle apparaît dans MUSICultures.

Veuillez noter que academia.edu et ResearchGate.com sont tous deux des répertoires à but lucratif ; les auteurs ne peuvent y déposer les versions PDF publiées de leur travail avant la fin de la période d’interdiction imposée par la revue.

Pour les autorisations de réimprimer ou de traduire des textes de MUSICultures, veuillez contacter Heather Sparling, rédactrice en chef de MUSICultures (heather_sparling@cbu.ca).