L’utilisation de « MySpace.com » comme forme de résistance à l’ère de la « globalisation »
PDF

How to Cite

Perreault, A. (2013). L’utilisation de « MySpace.com » comme forme de résistance à l’ère de la « globalisation ». MUSICultures, 38(1). Retrieved from https://journals.lib.unb.ca/index.php/MC/article/view/20200

Abstract

Violence et résistance sont des modes d’action opposés qui ont été couramment déployés dans la sphère d’activité et de pratique musicales. Qu’en est-il de la possibilité technique que peut offrir Internet comme site de résistance par les techniques de diffusion de la musique à l’ère d’Internet et de la « globalisation » pour les acteurs des mondes de l’art? Après avoir évalué les possibilités de résistance offertes par la musique et les technologies, l’auteur développe l’idée que le site MySpace.com, comme idéaltype, a représenté les caractéristiques d’un site de résistance au sein du médium numérique. Il offre deux pistes de résistance.
PDF
  • The author retains copyright over the work.
  • The author grants the journal owner (The Canadian Society for Traditional Music / La Société canadienne pour les traditions musicales) an exclusive license to publish the work.
  • The author may post a pre-print or post-print version of the work (see definitions below) on a personal website for up to twelve months after the work is published in MUSICultures. After twelve months, the pre-print version must be replaced with the published version.
  • The author may deposit the published PDF of the work in a non-commercial online repository twelve months after the work is published in MUSICultures, or any time thereafter.
  • Any such deposit must include a link to the work on the MUSICultures website, e.g., https://journals.lib.unb.ca/index.php/MC/article/view/19996

A pre-print is a work-in-progress—a contribution not yet accepted, or perhaps even submitted, to MUSICultures.

A post-print is the version of a contribution after peer review and acceptance by MUSICultures, with revisions completed.

The published version is the PDF file of a contribution as it appears in MUSICultures.

Please note that academia.edu and ResearchGate.com are both for-profit repositories; authors may not deposit the published PDF of the work in these repositories until after the journal’s embargo period.

For permission to reprint or translate material from MUSICultures, please contact Heather Sparling, General Editor of MUSICultures (heather_sparling@cbu.ca).