Volume 29, Number 2 (2002)
Series

Earth Science Education 5. Effective Industry Outreach. Two Leading Examples from the Mineral Industry

Patricia J. Dillon
teck Cominco Limited, Toronto, Ontario
Maureen Lipkewich
Mining Association of British Columbia, Education Division, Vancouver, British Columbia

Published 2002-06-06

How to Cite

Dillon, P. J., & Lipkewich, M. (2002). Earth Science Education 5. Effective Industry Outreach. Two Leading Examples from the Mineral Industry. Geoscience Canada, 29(2). Retrieved from https://journals.lib.unb.ca/index.php/GC/article/view/4117

Abstract

In an effort to provide information to the public through educators, resource-based industries have commonly produced glossy literature and graphics packages that were not necessarily appropriate for the school curriculum, and therefore remained under used. A major change in approach, that of engaging teachers to design and develop the outreach resources, was successfully implemented by the Mining Association of British Columbia in 1991. Following on this success the Prospectors and Developers Association of Canada developed a similar program in 1994. Since their inception these programs have collectively distributed their resources to more than 10,000 teachers, who have in turn used them in teaching hundreds of thousands of students. It is hoped that this review of these programs will encourage other industry groups to develop similar approaches to outreach resource material. Résumé Suite à la mise en commun d'efforts de vulgarisation par l'entremise d'éducateurs, des sociétés du secteur des ressources naturelles ont produit une documentation de haute qualité, mais pas forcément adaptée aux programmes scolaires et qui, en conséquence, est demeurée sous utilisée. Par un changement radical d'approche réussi, la Mining Association of British Columbia (association minière de Colombie-Britannique) a recruté, en 1991, des enseignants qui ont eu mandatde concevoir et de mettre au point unestratégie et des outils de communication appropriés. Suivant leurs traces, la Prospectors and Developers Association of Canada (l'association des prospecteurs et des promoteurs miniers du Canada) a mis au point un programme similaire en 1994. Depuis leur création, ces programmes ont permis de rejoindre plus de 10 000 enseignants, lesquels, à leur tour, ont pu toucher plusieurs centaines d'étudiants. Nous espérons que cette rétrospective des programmes de vulgarisation existants incitera d'autres groupes de l'industrie à concevoir et à lancer d'autres programmes de vulgarisation au service de l'industrie des ressources naturelles.