Volume 36, Number 3 (2009)
Articles

EdGEO: Helping Teachers Teach Earth Science

Eileen Van der Flier-Keller
School of Earth and Ocean Sciences, University of Victoria, Victoria, BC, Canada V8W 3P6
Laura Clinton
Director, PDAC Mining Matters, 135 King Street East, Toronto, ON, M5C 1G6
Fran Haidl
Saskatchewan Department of Energy and Resources, 300 – 2103 11th Avenue, Regina, SK, S4P 3Z8

Published 2009-09-01

How to Cite

Van der Flier-Keller, E., Clinton, L., & Haidl, F. (2009). EdGEO: Helping Teachers Teach Earth Science. Geoscience Canada, 36(3). Retrieved from https://journals.lib.unb.ca/index.php/GC/article/view/12597

Abstract

EdGEO is a national program that supports Earth science workshops for Canadian teachers. Geoscientists and teachers work collaboratively to develop and deliver these curriculum-linked workshops, which provide teachers with the classroom resources, enhanced knowledge, and increased confidence to teach Earth science more effectively. Grants of up to $3000 per workshop are available from EdGEO for this purpose. The ability of EdGEO to advance its vital mission relies on the generous support of scientific associations, corporations, foundations and individuals. With increased funding, EdGEO’s future will see the compilation of EdGEO lesson plans from workshops across Canada, and the development of learning activities to integrate Earth science into physics, chemistry, biology and mathematics; all these resources will be available for download from the EdGEO web site. SOMMAIRE EdGEO est un programme national visant à aider les enseignants canadiens à créer des ateliers en sciences de la Terre. Des scientifiques des sciences de la Terre et des enseignants joignent leurs efforts pour élaborer et présenter ces ateliers adaptés à chaque niveau, dotant ainsi aux enseignants de ressources pédagogiques, de meilleures connaissances pour un enseignement plus sûr et plus efficace. À cet effet, EdGEO offre des bourses pouvant aller jusqu’à 3 000 $. Cela dit, la capacité d’EdGEO à mener à bien sa mission dépend de la générosité de dons provenant d’associations professionnelles, de sociétés, de fondations et de particuliers. Pourvu de meilleures capacités financières, EdGEO entend compiler les plans de leçon EdGEO mis au point au Canada et élaborer des activités d’apprentissage pour intégrer les sciences de la Terre à l’enseignement de la physique, de la chimie, de la biologie et des mathématiques; toutes ces ressources pourront être télécharger à partir du site Internet d’EdGEO.